Direktlänk till inlägg 17 december 2008

BIZZEEEY!

Av Madeleine Jacobsson - 17 december 2008 18:02

Nu var det är bra tag sen jag senast skrev här i bloggen.

Som jag skrev i förra inlägget så ber jag om ursäkt, men jag har varken haft ork eller tid att skriva pga av jobbet.


Lite allvar först nu då..

Jag är inne på min andra vecka som förskole lärare på Diamantens förskola.

Där jag nu har sexåringar. Jag stormtrivs faktiskt grymt mycket med både personalen och barnen! Jag känner mig inte osäker alls som jag gjort på dem flesta arbetsplatser jag har jobbat på , inte för att klaga!

Men tyvärr har jag blivit sjuk .. eller jag har varit det till och från sen två veckor tillbaka, och nu slog det till .. rejällt!

Jag gick aldrig till jobbet idag eftersom jag inte ens kunde komma ur sängen. Det är inte så att jag är "dödssjuk", men jag mår riktigt riktigt dåligt. Jag är förskyld, har ont i huvudet konstant och hostar 24/7 .. kan inte ens hålla maten kvar, och det tar på krafterna. Så jag kände att jag behöve en dags vila, för att gå tillbaka till jobbet imorgon. Jag vill ju inte missa dom dagarna jag har kvar på ett ställe jag trivs på massvis. :) Men idag mår jag faktiskt waaaay mycket bättre än igår då jag inte ens kunde äta en liten bit utan att inte få behålla det.

Visst att jag varit dålig till och från sen två veckor tillbaka .. men jag tror allt blev mycket värre nu i helgen eftersom rektorn på skolan där jag jobbar frågade om jag kunde ställa upp & fixa en dansuppvisning till personalfesten som dom hade i måndags.

Jag hade bara typ 3 dagar på mig att fixat! Så jag pratade med min uuuunderbara dansgrupp bolivia komiteé, men en person kunde inte vara med pga av jobb, så det sket sig. :( ..

Så istället fick jag AKUT lära min syster och heidi en streetdance koreografi, även om dem ALDRIG dansat den stilen förut.

Och så hade jag jenna också. Min förredetta danselev och min nuvarande vän. ^^ Hon och jag har dansat ett par danser tillsammans under det senaste året, så vi tog en av dem gamla danserna, plus en annan s.k maskdans (som melissa och heidi också var med i).

Det hela visade sig bli jääätte bra, och jag är så överraskat stolt över melissa och heidi som klarade av det här även om dem inte är vana med stilen. NI GJORDE ETT GRYMT JOBB TJEJER! var stolta över er! <3

Och jaaajaa, jag vet .. jenna ska också få lite beröm. ^^

Jenna är van med street:en, men jag hoppas att hon verkligen förstår hur bra hon verkligen är! FÖR DU ÄR JÄTTE BRA, jag är stolt över dig!

Så .. tack vare helgens träning blev jag sjuk. Men jag är så glad över att jag fick se vad ni alla tre tjejer kan göra på bara en helg.

Det är värt det att vara sjuk! :)


OCH SNAAAAAART HÖRRE NIII!!

Julen är påväg .. men vet ni vad jag fick veta på jobbet igår?

vi får ingen snö på julafton :'(  .. det ska vara 2-5 plusgrader.

SCREW en julafton utan snö, man kan lika gärna bara sitta hemma utan julklappar och julmat! "/ Ursch! Jag tycker verkligen om vintern, och bara därför blir det ingen snö, jag lovar .. allt är på grund av mig. Han där uppe har något emot mig! Så allihoppa, SKYLL PÅ MIG!

Jag har väl inte bett om ursäkt för mina synder tillräckligt under det senaste året.

Eh, sånt händer .. man kan ju inte alltid ha tid xD MOHAHAHA!


GOSH, jag hade glömt hur roligt det var att blogga och att bara kunna få ut allt man vill ha sagt. Även om man får en dryg kommentar, kan man alltid radera den .. och om sajten inte tycker om det jag skriver och jag blir "avstängd", kan jag ju alltid göra en ny blogg xD

alltså, shit vad jag rockar! .. rockar?! WHY ROCKAR?! :/ Jag är ju mer åt R´nb eller hip hop .. kanske borde ändra till : JAG R´NB:AR!

Hmm , nää .. det lät kefft. Eh, får fösöka komma på något annat. ^^

Dagens fråga:

Skulle du skapa en ny blogg om du inte fick behålla den du har nu?

(om du har någon)

Men vi hörs next time! ;)

CHAAAOLITOS! <3


 
 
Ingen bild

Heidi!!

19 december 2008 00:21

Jaa tack! dt va askul att prova på o dansa en helt ny dans:D hihi
Och för att svara på frågan... Jag har ingen blogg Mohahah :P PUUSSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Jacobsson - 11 juni 2009 00:39

Nu mina kära läsare ska ni få ta del av riktigt viktig information .. JAG LÄMNAR DENNA BLOGG.   men har skaffat en ny, så oroa dig inte. men på blogg.se   anledningar: * hatar att man måste skriva in kod för ALLT man ska göra. * bloggaGRATIS?! .. ja...

Av Madeleine Jacobsson - 4 juni 2009 19:47

jaa, i natt åker mamma till tyskland med sitt jobb. känns jätte jobbigt eftersom det blir den FÖRSTA gången mamma inte sover hemma. usch, kommer sakna henne. :(  men hon kommer hem på måndag redan , men det är lång tid ändå! älskar dig mamma :')...

Av Madeleine Jacobsson - 3 juni 2009 12:05

nu återstår det bara att vänta då. har suttit i två dagar i sträck nu och ringt Valla folkhögskola, för att få information om internatet, och för att anmäla mitt intresse. Har ringt så många gånger utan svar att jag kan numret i huvudet nu! xD men n...

Av Madeleine Jacobsson - 1 juni 2009 18:22

Yeeeelooo!! nu har jag fått klagomål över att jag inte uppdaterar mig blogg. carlos, här får du! xD   Jaahopp dåå , innan jag börjar skriva om ingenting, vill jag bara berätta att du är det klart - JAG FLYR STAN! hhahah nedå men jag ska flytta till l...

Av Madeleine Jacobsson - 20 maj 2009 01:31

  ni suger på att kommentera!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards