Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Madeleine Jacobsson - 14 maj 2009 20:25

Jag funderat jätte mycket på min framtid dom senaste månaderna.

Och huvudämnet har varit: vart ska jag bo?

jag funderar STARKT på att flytta från norrköping.

För det känns som att jag inte kan lära mig mer här, allt är så kompakt och litet - och jag orkar inte med det mer.

Förhoppningsvis kommer jag in på folkhögskolan jag sökte till i linköping, och då flyttar jag antagligen dit. visst, det är inte långt härifrån, men det är inte heller FÖR långt ifrån. om ni förstår?

Det tar 25-30 minuter att åka hem till norrköping.

perfekt.


Men jag måste faktiskt påpeka att jag ÄLSKAR norrköping, men jag har tröttnat lite. Vart man än kommer - stöter man på folk man inte vill träffa. jag känner att jag behöver komma nånstans där ingen känner mig så jag kan få börja om på nytt.

Som min kusin .. Jennipher.

Hela hennes liv förändrades när hon bodde i göteborg helt ensam i tre år. Hon hade chans att börja om från skratch - och hon lyckades rejält .. och jag är så stolt över henne, och vad hon åstadskommit.

Just nu är du min motivation till att lämna lilla hemstaden.

Jag älskar dig Jennipher, glöm för fan aldrig det! <3

Av Madeleine Jacobsson - 14 maj 2009 13:09

 ´


the time for a change is here.

Ovido - Quiz & Flashcards