Alla inlägg den 8 november 2008

Av Madeleine Jacobsson - 8 november 2008 17:50

BLAAAH, säger jag om den här dagen än så länge!

Började med att jag vaknade upp vid ett, så skönt så. Hade fått två sms, ett av maria och ett av heidi. Dom hade redan börjat sin dag skapligt tidigt.

Är det bara jag som ligger och sover långt in på dagarna, och inte gör nånting alls .. för att sen gå och lägga sig igen? Jahopp, trodde väl det xD

men så blir det faktiskt av att vara arbetslös. avskyr livet som arbetslös.

Jag är mer en människa som måste göra saker varje dag (visst, jag klagar .. men jag trivs med det).


Just det, jag kom på att jag inte berättat mkt om mig för er som inte känner mig och "råkat" hitta hit ^^

Jag heter då Madeleine för er som inte fattat, men kallas för Madde .. eller guling eftersom min fader kommer från filippinerna och mamam från sverige (: Stolt över min nationellitet men, det är inte alltid kul att bli kallad guling dagligen. Nog om det!

Pojkvän? nae tyvärr har jag inte det. Det är så förvirrande just nu för mig kan jag lova. Jag vet vad jag vill. (Dom som känner mig väl förstår)

Utöver det, så har jag mitt intresse- dans!

Jag har dansat alla olika dansstilar sen barnsben, men nyligen har jag gått med i Bolivia kommiten .. där vi dansar traditionella danser från bolivia, såklart! xD gruppen består av nästan bara tjejer (två killar), och jag trivs jätte bra. BKN!!! <3

Jag är nitton år (tror fortfarande att jag är arton), och bor ensam hemma med mamma. Min Pappa lämnade oss när alla vi barn i familjen va små, och flyttade till Tyskland för att jobba. Familjen består av en mamma och en pappa (JAJA!), tre store syskon (michael 25 i mars, melissa 24 i feb och melinda 21 i dec) och en dvärghamster vid namn pling :D Vi är rumskompisar. ilket kan bli väääldigt jobbigt om nätterna när hon ska springa i hjulet (hamstrar är nattdjur för er som inte visste).

Iaf, alla mina MÄNNSKLIGA syskon har flyttat hemifrån.


Melinda, flyttar hit och dit på olika dans skolor i Sverige.


Michael, bor med sin tjej och deras dotter melanie.


Melissa, jaaa .. melissa, hon ja, hon har också flyttat hemifrån. Men bor ensam just nu. Och hon är väldigt duktig på att inte förstå olika vinkar.

Prata med henne i telefon förut och frågade vad hon skulle göra

- "inget", fick jag som svar.

Då svara jag

- "inte jag heller faan :("

.......

Sen nu .. prata jag med henne på msn .. kolla här:

Jag: Vad du göra?

Melissa: inget, tråkar :(

Jag: me två!

Melissa: mm

Jag: Dumma tråkiga liv!

Melissa: aaa håller med!

Jag: BLAAH!

Melissa: Bläää!

Jag: JAAAA!!!!


Förstår inte hon att jag vill leka med henne idag ? :O:O:O:O!!!

dumma syster! :(


Dagens fråga.. IGEN!:

Har du några syskon? Isåfall .. berätta om eran relation? (:



CHAAAO <3

(bilden är tillägnad till in syster!!!)

Av Madeleine Jacobsson - 8 november 2008 13:40

Nu är det dax att täckta över det äckliga morgon ansiktet med allt möjligt ..

dvs, smink xD

Jag tror nog jag behöver en månads skönhetssömn, innan jag slutar använda smink. Eller vad säger ni?

Men iallafall, nu ska jag bara spackla på mig lite, innan jag drar in till stan och ska träffa en kompis lite snabbt för att betala tillbaka en gammal skuld, och för att senare gå på dansträning. :)

Det är så skönt att ha kommit igång med caporalesen igen, och inte bara dansa tinku .. även om det också är SKIIT kul!


Jag hinner inte skriva så mkt mer nu .. men jag glömmer såklart inte dagens fråga. ;)

Så här har vi den!


Dagens fråga:

Vad är dina intressen? 


CHAAO <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards