Alla inlägg den 12 november 2008

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 22:16

Hej igen läsare!

Måste bara berätta om hur mitt nya liv har gått än så länge.

Det har gått skiiiiiit bra, tills .. jag kom hem efter träningen. :$ Kom inte hem förrän nio (det va egentligen försent att äta då) och istället för att äta havregryn som jag sa att jag skulle, så åt jag ris och en kött bit som fanns kvar från middan. Inte nog med det så åt jag lite rispuffar (blandat i chocklad). FanFanFAN! jag ville inte göra det MEN kunde inte hålla mig xD Har förressten också rökt en HALV cigg nu sen jag kom hem. Men jag känner mig ändå stolt över mig själv .. om jag inte hade sagt att jag skulle ändra mig , skulle jag säkert ha rökt minst 15 ciggaretter idag, ätit massa onyttigt och mått skit dåligt. Men .. jag vet iallafall VAD jag vill, och jag vet att jag kommer lyckas. Kanske helt inte idag eller imorgon men jag VET att det kommer ordna sig ^^


Okej, nu .. lite positiv om idag nu istället då.

Jag gav gärnet på träningen idag när vi tränade caporales, även om jag va sjukt trött efter ett tag. Kände verkligen att jag behövde det här. Fick till och med positiv respons från dansläraren med kommentarer och stora leenden (:

Blir faktiskt megabegasuperduper glad eftersom jag nästan är helt ny i gruppen. Har tidigare aldrig dansat caporales. Så jag är nöjd med mig själv. (: Yeeeyy me! xD

Men nu måste jag fortsätta med schemat! får inte gå och lägga mig för sent.

Har satt en regel - jag måste sova innan tolvslaget. (a) Så därför måste jag snabbt hoppa in i ett bad, för att sen soooova!

Btw, min mor fyller år imorgon - hela 45 år :O!

Jag kommer ligga och sova när mamma går till jobbet imorgon, därför säger jag det här nu: GRATTIS MAMMA JANNICA!!! ^^

Hoppas du får en fin födelsedag på jobbet och även hemma sen när du kommit från jobbet. Jag hoppas att du är en människa som inte läser varenda ord i min blogg, och hoppas att du inte ser det här: du får din jävla fotmassage imorgon. hahaha! kan inte vara dum mot henne och neka henne fotmassage, när hon redan läst att jag masserat marcos. xD ATTANS! hahaha jag är för snäll ibland.

God natt people, och sov gott.


CHAAAO! <3


Och till alla er som umgås med mig: SNÄLLA, hjälp mig med mitt nya liv. sukta mig inte med godis och allt onyttigt. Hör du det JENNA?!?!? VAVAVAVAVA?! hahahaha. Men men, vill verkligen klara av det här .. men kommer inte klara det utan eran hjälp.


(bilden: jag i min tinku dräkt från dansen)

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 14:48

Usch, nu när jag blev grymt sugen på att blogga, så segar internet hos mig.

Tog nästan 20 minuter för att ens få upp den här sidan, och bokstäverna kommer några sekunder EFTER man skrivit dem. Så jag får hoppas på att jag skriver rätt, för jag orkar inte hålla på och gå till baka och ändra :P


Ville bara berätta att mitt "nya liv", har börjat jätte bra. (:

Jag fixade ju med vikariebanken redan igår, och även om klockan va mkt när jag gick och la mig så satte jag klockan inatt på 10. Men visst vaknade inte förrän 11. Det är faktiskt skit bra för att vara mig, för annars brukar jag vakna den här tiden nu. Men ist har jag hunnit duscha, laga en jätte god och bra middag, dammsugit, diskat TVÅ ggr, umgåtts med bror och lekt med brorsdottern melanie. Har inte rökt än heller :D (: Känner mig riktigt stolt nu faktiskt.

Om ett tag lite senare kommer mina vänner heidi och Jenna komma förbi innan vi ska sticka iväg på dansträning. Jag vill nu ta mig lite tid att skriva om dessa två finska figurer ^^

Heidi är min trogna bloggläsare som jag inte umgåtts med länge, men har trivts jätte bra med henne under den korta tiden vi har dragits med varandra ^^ Hon är som mig, 19 och arbetssökande. Vilket gör att man nästan alltid sitter hemma om dagarna för att sen på kvällen/natten hitta på något. Då finns vi där för varandra. Har haft jätte kul med dig hittills och hoppas verkligen att vi fortsätter umgås. Vill också tacka dig för att du är sån underbar vän .. <3


Jenna .. jaa henne. Henne har jag umgåtts med i nästan tre år nu och värderar varenda minut högt. Vi träffades genom vårat intresse - dansen, och har hållt ihop sen dess. Jag har inte mkt att säga om oss , förutom att våran vänskap är guldvärd. Jag älskar dig <3


Jag känner att varje människa ute i den stora elaka världen förkännar en trogen vän, oavsett om människans handlingar inte har varit bra. Undrar inte Ni varför människor gör som dom gör- misshandlar, dricker, tar droger eller tillochmed dödar?  Jag tycker synd om dom här människorna, för det finns alltid någonting i dens liv som orsakat hans/hennes händelser. Jag begär inte att man måste älska dem, men iallafall ge dom en chans och inte döma dem direkt. Alla kan ändras och har en rätt till en andra chans. Och jag tänker ge ett försök att ge dem det. (:


Såå, om mindre än tre timmar börjar min dansträning. Längtar, vill ge gärnet idag! Jag är såå jävla pepp idaaaag! xD Träningen håller på i två timmar, och slutar klockan åtta. Jag och heidi brukar stanna extra länge efter träningen för att träna lite extra men idag får jag inte göra det!! .. Jag får ju inte äta efter nio slaget, så jag måste hinna hem och äta en god kvällsmat. Jag tror nog det blir havregryns gröt och vatten ^^ äckligt? Nää, det tycker inte jag iallafall. jag älskar havregryn, och man blir riktigt mätt utav det också. Men jag får se om jag bloggar senare och berättar hur det gått på träningen och om någonting jag sett eller hört fått mig att tänka.


Dagens fråga:

Vad föredrar du till kvällsmat?


Innan jag avslutar inlägget, vill jag bara berätta om en ung kvinna jag känner och som jag älskar djupt. Jag är så stolt över henne och har sett dag för dag hur hon har mognat till en fin förebild. Jag har aldrig sett dig så här lycklig förut som jag gör nu. Du har jobbat fram ett självförtroende som jag beundrar och har äntligen hittat din själsfrände. Den här människan är inte bara min vän, utan är även mitt kött och blod.

Hon heter Melissa Jacobsson och är min syster.

Och henne älskar jag. <3

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 02:19

en gång fanns du i mitt liv pappa. en gång, för länge sedan!

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 02:04

Jaahaa, hörre ni ;)

Det har typ bara gått 15 minuter sen jag skrev det senaste inlägget.

Men ville bara säga att vi kan stryka första punkten jag måste ändra i mitt liv.

Jag har redan hunnit skriva in alla tider den här månaden jag kan jobba. :)

Nu får vi bara hoppas damer och herrar, att någon arbetsgivare där ute ser mig in intressant och anställer mig. :)

HoppasHoppasHoppas (a)

Klarar inte en vecka till som arbetslös .. eller arbetssökande som jag alltid säger eftersom det låter såååå himla mycket bättre.


Puss och kram!

Nu ska jag dricka vatten (Ska btw, försöka sluta äta efter nio slaget på kvällen .. blir ist vatten om jag vill ha något i magen) och sen gå och lägga mig. Även om klockan redan är efter två PÅ NATTEN!??!?! Shit, vad gör jag vaken nu?! Ehh, får väl gå och lägga mig tidigt imorgon. Ska iallafall försöka se till att gå upp ganska tidigt.

Eftersom jag måste hjälpa mamma med lite städning här hemma.

FÖRLÅT MAMMA FÖR ATT JAG VARIT ETT TOTAL ASHOLE DO SENASTE MÅNADERNA! Älskar dig, och det hoppas jag att du redan vet. <3


CHAAOO! <3 .. igen.

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 01:43

Nu är det dax för mig att ta mig i kragen och göra något åt mitt liv!

Vill inte leva efter andras bästa hela tiden, när jag själv inte mår bra av det. Sluta och gör tjänster åt alla, eftersom jag bara gjort det pga av rädlsan att någon ska bli arg eller besviken på mig. Vilket många är! Och tro mig, det är jag också.

vad gör jag med mitt liv egentligen?

Sitter bara hemma, dansar tre gånger i veckan och gör tjänster åt andra. Jag vill inte det. Jag orkar inte.


Måste ändra mitt liv rejält för att må bra:

1. Skriva in lediga tider i min kalender till vikariebanken (JAG MÅSTE FÅ JOBB!)

2. Börja träna mer. Får inte gå upp i vikt mer nu, inte för att komma i kläder utan för att jag måste känna mig mer bekväm i mig själv. Jag börjar imorgon!

3. Äta bättre (Hur mkt jag än tränar kan det inte bli som jag vill om jag fortfarande äter som jag gör nu), vill äta regelbundet och nyttigare!

4. Försöka sluta röka. MÅSTEMÅSTEMÅSTE! vill inte gå omkring och lukta som ett as .. men framför allt för hälsan såklart.

5. Bättra mig på att sova tidigare, förutom på helger. Kan inte ränna ute och vara vaken till 7-8 varje morgon.


Gör jag det här, tror jag .. eller jag vet att det kommer ändra min attityd och mitt humör drastiskt. Vill inte hålla på och bråka med mamma varje dag för att mitt temprament ligger på botten och vill inte reagera så kraftigt som jag gör. Det skadar inte bara mig, utan även folk i min omgivning. och det är det SISTA jag vill.

Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis en bra dag.

Jag måste greja det här nu. Madeleine Jacobsson, du klarar det här!


Dagens fråga:

Vill du ändra något i ditt liv, isånt fall .. vad?

(Det behöver inte vara så drastiskt som mitt!)


CHAAAO <3

Önska mig lycka till. (:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards