Alla inlägg den 18 november 2008

Av Madeleine Jacobsson - 18 november 2008 17:07

Hahahaha , jaa ni .. idag har det varit en rätt inressant dag för mig.

Allting började med igår med busskortet .. jag hade inget busskort! Men det fixade sig eftersom mamma fixade fram ett till idag (: När det va löst hade jag ett annat problem: vart fan skulle jag gå av?

Jag har ALDRIG nånsin varit ute i Svärtinge och nu ska jag dit helt ensam och jobba på en förskola med okända barn ^^ hahaha! Men idag ändrades det!

För det första så tog jag en buss försent ifrån navesta, när jag hoppar av i resecentrum, så hoppar jag av i vad som är resecentrum för mig! Dvs, precis utanför tågstationen där trean går. Men 410 bussen stod inte med på busslistan och jag fick panik (det va bara två minter tills bussen skulle gå). Så jag ringde upp skolan jag skulle jobba på och frågade lite om jag stod på rätt hållplats: Jaa, det stämmer! ^^

Men nää, då ser jag bussen åka förbi mig! När dom sa resecentrum , menade dom resecentrum MELLAN pressbyrån och max resturangen!

Jaa då sluta det med att jag fick sitta och vänta i 30 minuter ute i den jobbiga kylan. Dom på skolan sa också att jag skulle be busschauffören säga till när vi va i svärtinge vid en affär och en skola. Mannen bakom ratten fattade inte VAD jag pratade om! VAD GÖR JAG NU?!?!

Det slutade med att han chansade och sa att jag skulle TESTA gå av i skarsätter. Som tur var så var det rätt hållplats MEN .. innan jag kom till skolan fick jag promenera uppför en meegabega lång backe i typ 10-20 minuter! Visst jag gick vilse också (a) men som tur va så täffade jag på två joggare ute i ingenstans. Och när jag frågade om Slätmon skolan sa dom att jag hade gått åt heeeeeeeeeeeeeelt fel väg :S!!!!! Men dom sa att det fanns EN skola i närheten som jag kunde gå till och fråga om vart slätmon skolan låg. HA-HA! DET VA SLÄTMON SKOLAN! xD vilket turis jag hade! ^^


På dagiset hade jag 1 åringar upp till 5 åringar .. och dem var ur söta och rara. :)

Men nu är jag äntligen hemma!

Jag tror nog jag aldrig uppskattat min lägenhet så mkt som jag gör nu xD

Det ända jag tänkte ute i skogen va: hem hem hem hem hem hem apelsin hem hem hem! jaa, jag var sugen på apelsin också ^^

Snart ska jag hoppa in i en dusch/bad (kan bada först och tömma ut vattnet och sen duscha .. för nu är inte mamma hemma och klagar! xD FUCK .. jag kom på: mamma läser alltid min blogg :S). Eh skit samma, JAG ÄR VÄRD DET! HÖR DU DET MAMMA JANNICA?! xD<3

För att efter badet kommer antagligen heidi hit och ska kolla på film med mig, men inte för länge. Vill inte riskera att inte ha sovit om det ringer nån i morgonbitti!


Men först nu .. NU SKA JAG ÄTA!

Vi har heeela kylen och frysen nästan överfullt med mat, allt tack vare min bror och jennifer. Det va mammas födelsedags present (13 nov) från dem - mat (som vi fick välja ut) för max 2500:-!!!

TAAAAAAAAAAAAAACK! <3

 tack till PATRICIA som skjutsa oss ^^


Dagens fråga:

Brukar du nånsin vara ute i Svärtinge?


CHAAO BLOGGVÄNNER <3

(kniven i hjärtat - mannen i blå)

"vind e hans namn"

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards