Alla inlägg den 16 november 2008

Av Madeleine Jacobsson - 16 november 2008 19:57

Nu hörre ni, vill ni säkert veta om hur det gick på workshopen (eller kanske inte xD).

Jag måste bara börja med att säga att det va grymt skoj alltså! :D

Jag, min mamma, min syster Melissa och min vän marco gick upp till fritidsgården lite tidigare än vad vi behöve och drack lite kaffe och så innan alllt skulle börja. Under tiden vi fikar, dyker en efter en upp .. därav dem tre danslärarna (min syster melinda, anna och ingrid). Dom började genast värma upp med lite "lätta steg" .. YEAH RIGHT! Det skrämde sönder hälften av alla oss. HAHAHA!! Men iallafall , innan vi började hela workshopen blev vi indelade i tre grupper med cirka 13 personer i varje grupp. Jag hamna i en skiiit bra och rolig grupp som körde gärnet ;)

Vi fick börja med breakin med melinda .. och det är inte den sorts breakin dem flesta tror det är. Att breaka handlar inte om att göra dom bästa power movesen (head spin, windmil osv .. alla volter på marken) utan att ha en speciell känsla för dansen. Man måste vara funky! .. Så vi fick börja med att känna musiken till en låt och röra oss till den. SÅ FETT NICE!! ^^ Visst, hela lektionen fick vi inte stå och bara "digga" till musiken, utan fick också lära oss lite uppermoves. Innan vi avslutade lektionen ställde vi oss i en liten ring och fick gå in och "känna musiken" inne i ringen .. FYFAAN vad alla släppte loss xD


Efter breakin:en samlades ALLA grupper för en afrikansk dans lektion med en jätte duktig dansare från kenya som hette Paul. Jag kan säga så här tjejer (ni som inte va med), han kunde bootyshaka bättre än NÅN här i norrköping xD ;)

Afrikanska dansen avslutades med maaaat (pasta sallad .. MUMS!). 

Och efter maten hade min grupp house med ingrid .. EN KLOCKREEEEEEN stil!! Jag rekomenderar verkligen den här dansstilen. Här kan jag lova att alla släppte loss xD eller hur melissa? ;) HOOUSE DURUUTURUTUDURUU!!! hahahahahahah. du är roligt ibland du melissa! (:

Sista dans stilen hade min grupp med anna - new style.

Den är inte så speciellt ovan för mig .. eftersom det är den stil jag dansat under mååånga år. Alla var döds trötta .. eller iallafall JAG. Jag körde det jag orkade men fick avbryta strax innan lektionen sluta eftersom mina ben hade tagit stryk.


Även om jag va jätte trött idag pågrund av gårdagen gick jag till min dansträning idag (bolivia komitten). Men innan träningen åkte jag och syster melinda hem till våran andra syster melissa för att käka och ungås lite innan melinda skulle till stockholm och battla. (: Hade skit trevlig och roligt med er systrar <3

Påväg hem ifrån dansen på bussen träffade jag min kusin jennipher och moster yasmine .. och det slutade med att jag följde med dom hem och umgicks lite , tills jennipher skulle hoppa in i ett bad.

Men nu .. JAA, nu .. är jag hemma. :) Ska strax gå och vara social med mamma, men ville blogga lite innan.

Kommer väl också hoppa in i ett bad om ett tag.

Men vem vet .. jag kanske bloggar igen senare ;) Håll utsikt!

Dagens fråga:

Vilken är din favorit film?

CHAAAAO min blogg vänner! <3

(klippet är dansstilen HOOUSE!!)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards