Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Skins, serien som får mig att tänka.

Av Madeleine Jacobsson - 7 november 2008 00:12

Jag vet att jag sa tidigare i bloggen att jag längtade tlll nästa dag så jag kunde blogga dagens fråga .. MEN!!

Jag måste bara få ur mig lite om den grymt heta serien skins.


Skins är en ungdomsserie som utspelar sig i sydvästra England, där den gjort stor succé. I serien har vi 17 åriga Tony som är ganska cool av sig, intelligent och lite arrogant .. Han är tillsammans med Michelle som är VÄL medveten som att hon lätt får killar på fall pga av sitt utseende (man får tycka vad man vill .. men själv tycker jag att hon liknar en irriterande människa som jag känner för mkt). HAHAHAHAH!!! xD

Men iaf .. tillbaka till serien:

Tonys bästa vän är oskulden Sid är såklart också kär i Michelle (typiskt, eller hur?) men är grymt smart, och inser att han kommer hitta kärleken, men inte där han tror. (durm durummmm)

Cassie, är vän till Michelle och lever i drömmarnas värld, vilket gör att folk inte förstår sig på henne .. hon är helt psykooo!!! xD JAG DIGGAR HENNE! ^^

Sen har vi den uuuursöte Chris, som är förälskad i sin lärare och hjälper henne med hennes böcker varje dag. (SÖTT!) Men utanför klassrummet är han killen som röker och skulle kunna sätta på vad som helst .. bara det hade två ben och två armar xD

Jal, får man inte veta så mkt om fan .. men hon är väldigt intelligent och har kolla på nästan ALLT som händer. (:

Effy är Tonys lillesyster och är den enda som han VERKLIGEN bryr sig om, men hon är verkligen inte perfekt! ME DONT LIKE HER! :/

Anwar är den indiska killen som lever med en familj som vill att han ska studera koranen .. medan han tycker om tequila, piller och bröst xD

OCH NU TILL DET BÄSTA - Maxxie!!

Han är en dansande bög i serien , men SNYGG SOM SATAN! .. Han är på riktigt inte bög, men däremot är han dansare for real. Han är grymt duktig.


Men iallafall, jag har stört mig jätte mkt när jag kollat på serien ..

varför måste det va så jävla tabu att vara homosexuell?

I serien är Maxxie hur snäll som helst, ställer upp för allt och alla, ser bra ut .. Ja, han är positiv på alla möjliga sätt! Sen ser man i i serien att han blir muntligt misshandlad typ dagligen .. bara för att han inte tänder på det "rätta könet". PLEASE GOD .. tell me, vem bestämmer vad som är rätt och fel angående sexuallitet?

Det här snacket i alla religioner och kulturer, att det är tabu att vara homo bara för att Gud skapade en man och en kvinna för att dem skulle kunna föröka sig? Men snälla, vi människor förökar oss dagligen .. räcker inte det? Jordklotet är endå överfyllt snart .. eller kanske redan är det.

Kolla i indien, kina osv .. hello people, det finns mer invånare än mat och boende. Enough!

Jag tycker att det är fint med homosexuellitet, dom gör något som nästan varenda förälder ger som råd till sina barn: Följ ditt hjärta!



Om jag fick ge er ett litet råd: Lyssna inte på andra, tro inte allt du läser i tidningen, på internet osv.  Tro även inte på allt era föräldrar säger .. skaffa dig din egen uppfattning. 

Man vill ju inte leva ett liv med andras åsikter och tankar? Eller?


Kortfattat:

Det handlar om Tony och hans vänner i deras växelvis glada och ångestladdade liv som handlar om allt från sex och kärlek till religion, droger och ätstörningar.




 
 
skins

skins

22 januari 2009 09:59

En ny fan sida för alla skins-fans

http://skinsfan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Jacobsson - 11 juni 2009 00:39

Nu mina kära läsare ska ni få ta del av riktigt viktig information .. JAG LÄMNAR DENNA BLOGG.   men har skaffat en ny, så oroa dig inte. men på blogg.se   anledningar: * hatar att man måste skriva in kod för ALLT man ska göra. * bloggaGRATIS?! .. ja...

Av Madeleine Jacobsson - 4 juni 2009 19:47

jaa, i natt åker mamma till tyskland med sitt jobb. känns jätte jobbigt eftersom det blir den FÖRSTA gången mamma inte sover hemma. usch, kommer sakna henne. :(  men hon kommer hem på måndag redan , men det är lång tid ändå! älskar dig mamma :')...

Av Madeleine Jacobsson - 3 juni 2009 12:05

nu återstår det bara att vänta då. har suttit i två dagar i sträck nu och ringt Valla folkhögskola, för att få information om internatet, och för att anmäla mitt intresse. Har ringt så många gånger utan svar att jag kan numret i huvudet nu! xD men n...

Av Madeleine Jacobsson - 1 juni 2009 18:22

Yeeeelooo!! nu har jag fått klagomål över att jag inte uppdaterar mig blogg. carlos, här får du! xD   Jaahopp dåå , innan jag börjar skriva om ingenting, vill jag bara berätta att du är det klart - JAG FLYR STAN! hhahah nedå men jag ska flytta till l...

Av Madeleine Jacobsson - 20 maj 2009 01:31

  ni suger på att kommentera!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards