Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Nu eller aldrig!

Av Madeleine Jacobsson - 12 november 2008 01:43

Nu är det dax för mig att ta mig i kragen och göra något åt mitt liv!

Vill inte leva efter andras bästa hela tiden, när jag själv inte mår bra av det. Sluta och gör tjänster åt alla, eftersom jag bara gjort det pga av rädlsan att någon ska bli arg eller besviken på mig. Vilket många är! Och tro mig, det är jag också.

vad gör jag med mitt liv egentligen?

Sitter bara hemma, dansar tre gånger i veckan och gör tjänster åt andra. Jag vill inte det. Jag orkar inte.


Måste ändra mitt liv rejält för att må bra:

1. Skriva in lediga tider i min kalender till vikariebanken (JAG MÅSTE FÅ JOBB!)

2. Börja träna mer. Får inte gå upp i vikt mer nu, inte för att komma i kläder utan för att jag måste känna mig mer bekväm i mig själv. Jag börjar imorgon!

3. Äta bättre (Hur mkt jag än tränar kan det inte bli som jag vill om jag fortfarande äter som jag gör nu), vill äta regelbundet och nyttigare!

4. Försöka sluta röka. MÅSTEMÅSTEMÅSTE! vill inte gå omkring och lukta som ett as .. men framför allt för hälsan såklart.

5. Bättra mig på att sova tidigare, förutom på helger. Kan inte ränna ute och vara vaken till 7-8 varje morgon.


Gör jag det här, tror jag .. eller jag vet att det kommer ändra min attityd och mitt humör drastiskt. Vill inte hålla på och bråka med mamma varje dag för att mitt temprament ligger på botten och vill inte reagera så kraftigt som jag gör. Det skadar inte bara mig, utan även folk i min omgivning. och det är det SISTA jag vill.

Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis en bra dag.

Jag måste greja det här nu. Madeleine Jacobsson, du klarar det här!


Dagens fråga:

Vill du ändra något i ditt liv, isånt fall .. vad?

(Det behöver inte vara så drastiskt som mitt!)


CHAAAO <3

Önska mig lycka till. (:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Jacobsson - 11 juni 2009 00:39

Nu mina kära läsare ska ni få ta del av riktigt viktig information .. JAG LÄMNAR DENNA BLOGG.   men har skaffat en ny, så oroa dig inte. men på blogg.se   anledningar: * hatar att man måste skriva in kod för ALLT man ska göra. * bloggaGRATIS?! .. ja...

Av Madeleine Jacobsson - 4 juni 2009 19:47

jaa, i natt åker mamma till tyskland med sitt jobb. känns jätte jobbigt eftersom det blir den FÖRSTA gången mamma inte sover hemma. usch, kommer sakna henne. :(  men hon kommer hem på måndag redan , men det är lång tid ändå! älskar dig mamma :')...

Av Madeleine Jacobsson - 3 juni 2009 12:05

nu återstår det bara att vänta då. har suttit i två dagar i sträck nu och ringt Valla folkhögskola, för att få information om internatet, och för att anmäla mitt intresse. Har ringt så många gånger utan svar att jag kan numret i huvudet nu! xD men n...

Av Madeleine Jacobsson - 1 juni 2009 18:22

Yeeeelooo!! nu har jag fått klagomål över att jag inte uppdaterar mig blogg. carlos, här får du! xD   Jaahopp dåå , innan jag börjar skriva om ingenting, vill jag bara berätta att du är det klart - JAG FLYR STAN! hhahah nedå men jag ska flytta till l...

Av Madeleine Jacobsson - 20 maj 2009 01:31

  ni suger på att kommentera!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards